הכר האתר   למה כדאי?   260+ תחקירים חשובים לבחירה
יום שלישי 23 אפריל 2019  
חפש תחקיר    
    
  דף הבית
   
אודותינו צור קשר  

הבולטים באתר pCon
  התחקיר השבוע  
  בלוג העורך  
  להכיר טכנולוגיות  
  pConTop  
  pConTip  
  אתרים נבחרים  
  הכרזה מועילה  
  טיפים שימושיים  
  סרטונים מומלצים  
  תחקיר דוגמא  
המחשוב בארץ
  גוגל ניוז  
  דיילי מיילי  
  דה מרקר IT  
  גלובס  
  כלכליסט IT  
  קפטן אינטרנט  
  Ynet  
  NRG טכנולוגיה  
  וואלה טק  
  News1 - מחשבים  
המחשוב בעולם
  Google News  
  CNET  
  CIO  
  CIOInsight  
  ZDNet  
  InformationWeek  
  Computerworld  
  eWeek  
  itworld  
  Yahoo!  
קריירה
  דה מרקר קריירה  
  גלובס קריירה ויזמות  
  כלכליסט קריירה  
  CIO Careers  
  CIOInsight Careers  
  CIO U C&S  
  I.W - Global CIO  
  TechRep. Careers  
  CNN Careers  
  forbes Careers  
תשתיות
  ERP.ORG.IL  
  אנשים ומחשבים  
  InfoWorld  
  Virtualization.com  
  CIO-Virtualization  
  IW - Cloud  
  database  
  CRM Daily  
ניידות וסלולר
  סלולרי  
  GSM-Israel  
  גאדג'טי  
  חורים ברשת  
  אנשים ומחשבים  
  CIO - Mobile  
  silicon.com/Mobile  
  CNET Smartphones  
  Coolsmartphone  
  pocketnow.com  
רשתות חברתיות
  חורים ברשת  
  אקטיב & מרקטינג  
  ZVAGELSKY  
  Alltop  
  Mashable  
  SocialMedToday  
  SocialMedExam  
  TechNewsWorld  
  SocialNetWatch  
  CIO- Web 2.0  
תוכנה
  קפטן אינטרנט  
  I.W - Software  
  אנשים ומחשבים  
  וואטצאפ  
  ניוזגיק - פיתוח  
  BetaNews  
  developer  
  SoftwareDevNews  
  .net magazine  
  The Register  
לאינדקס השימושי של pCon סגור שימושון

  בלוג העורך

פרשת בעיות הקליטה במכשיר האייפון 4 החדש של חברת אפל, העיבה בשבועות האחורנים על הדימוי הזוהר והמושך בתקשורת, ממנו נהנתה החברה עד כה. כיצד תשפיע הפרשה הזו על העתיד של החברה? האם פג הקסם של אפל? סדק בהילה של אפל?
 
סדק בהילה של אפל?
פרשת בעיות הקליטה במכשיר האייפון 4 החדש של חברת אפל, העיבה בשבועות האחורנים על הדימוי הזוהר והמושך בתקשורת, ממנו נהנתה החברה עד כה. כיצד תשפיע הפרשה הזו על העתיד של החברה? האם פג הקסם של אפל?
27/07/2010

תגיות:   יישומים | אפל | אייפון | iPhone






השבועות האחרונים לא היו קלים מבחינתה של חברת אפל, אשר רגילה בדרך כלל לקבל כותרות מפרגנות ואוהדות בתקשורת. קיתונות של ביקורת ותלונות לא מחמיאות במיוחד, הוטחו כלפיה בעקבות תקלה שהתגלתה ביכולות הקליטה של מכשיר האייפון 4 החדש שלה. במקביל נראה שהחברה שגתה בדרך שבה היא ניהלה את המשבר, העלתה תהיות חדשות וגרמה לסדק בהילה והקסם המיסתורי שאופף את מוצריה.

פרולוג

תחילת הסיפור לפני מספר שבועות, עת השיקה החברה את האייפון 4 ושחררה אותו לראשונה לחנויות. בתוך יום וחצי הצליחה החברה למכור יותר ממיליון יחידות מהמכשיר, ואז, לצד ההצלחה המסחרית הגדולה, החלו להגיע התלונות שהלכו והתרבו ככול שנקפו השעות. ידיעות שונות בבלוגים רבים דיווחו על בעיית קליטה במכשיר אשר גורמת להנחתה משמעותית בעוצמת האות, בזמן שהוא מוחזק בידיים. הבעיה נוצרת בעקבות נגיעה עם היד בדופן השמאלית התחתונה של המכשיר, שמשמשת גם כאנטנה.

בתחילה אפל הכחישה את כל הידיעות בתקשורת מכול וכול וטענה כי אין במכשיר כל תקלה. אך הידיעות אודות הבעיה רק הלכו וגברו. לאחר שהסיקור התקשורתי סביב התקלה התעצם בצורה משמעותית, יצאה אפל עם הודעה שלפיה יש תקלה, אך לא במכשיר עצמו, אלא בתוכנה שלו, אשר גורמת להצגה לא נכונה של עוצמת הקליטה באזור.

גולשים ועיתונאים רבים, שסירבו להתרשם מההצהרות של אפל, לקחו את המכשיר וערכו בעצמם בדיקות אשר הראו כי אכן יש בעיה במכשיר. רק לאחר יותר משבוע, כשהרעשים הססמיים מורגשים היטב מתחת לאדמתה של אפל, כינס סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, מסיבת עיתונאים מיוחדת שבה הודה לראשונה שיש בעיית קליטה במכשיר והבטיח לספק לכל לקוחות החברה שרכשו את המכשיר כיסוי מיוחד בחינם. כיסוי זה מונע נגיעה במקום הרגיש ומשפר את איכות הקליטה.

האם הקסם של אפל פג?

דרך ההתנהלות של אפל בכל המשבר האחרון, כולל ההיסוס הראשוני בתגובה, ההכחשות וההחלטה המאוחרת על פיצוי הלקוחות, גרמה, לדעתנו, לנזק רב ולתדמית היוקרתית שלה, כחברה אמינה שמספקת פתרונות חדשניים ומתקדמים.

גם ההסבר של סטיב ג'ובס, על כך שהאייפון הוא כמו כל מכשיר נייד אחר, ושגם בו יכולות להתגלות תקלות, לא רק שלא שיכנע, אלא גרם לגול עצמי. שכן עד כה המיצוב של האייפון היה בליגה משלו וברמה אחת לפחות מעל כולם. אם גם בו יש אותן בעיות כמו במכשירים האחרים, כפי שטוען מנכ"ל אפל עצמו, המסקנה המתבקשת היא כי לדימוי היוקרתי ממנו נהנית החברה, אין כנראה בסיס ממשי.

הצד החיובי

התדמית של אפל אכן נפגעה וסדק נפער בקסם הייחודי והמסתורי שעיטר את מוצריה אך יחד עם זאת, יש גם צד
 פרסומת
חיובי בכל הפרשה האחרונה והוא, לדעתנו, החזרה לפרופורציות. אפל נהנתה בשנים האחרונות מהילה גדולה סביבה וסביב המכשירים שהיא מציעה, ויש שטוענים מהילה מוגזמת. רבים ראו בחברה כמי שמספקת פתרונות מושלמים שמגיעים ללא תקלות. כעת מתברר כי מדובר בחברה, כמו כל חברה אחרת, שעובדיה פעילים על כדור הארץ ושהמנכ"ל שלה לא נפל מכוכב אחר. תקלות קורות גם בחברות הגדולות והטובות ביותר וטוב להיות מודע לכך.

ההבנה הזו חשובה משום שהיא זו שמשפיעה בסופו של דבר על הצרכנים, אשר רבים מהם בחרו עד היום כברירת מחדל באייפון של אפל, כמוצר המועדף עליהם לרכישה. הידיעה שגם המכשירים של אפל לא מושלמים מאפשרת השוואה נכונה ומושכלת יותר של האלטרנטיבות השונות שיש בשוק ומאפשרת לבחור בצורה אובייקטיבית יותר את המכשיר המתאים ביותר למשתמש הספציפי. כדאי לראות גם את היתרונות וגם את החסרונות של כל מכשיר ומכשיר ולהחליט בהתאם, וכדאי לזכור שהאייפון, עם כל היתרונות הרבים שלו, אינו בהכרח החלופה הטובה ביותר לכולם.

אפילוג - אחרית דבר

למרות כל מה שאמרנו, ולמרות התקלה האחרונה, חשוב לציין כי האייפון 4 הוא עדיין מכשיר מצוין שמתעלה, ברבים ממאפייניו, על רוב המתחרים האחרים בשוק. במיוחד נציין את נוחות השימוש בטלפון זה והמספר הרב של האפליקציות שפותחו עבורו, אשר הופכות אותו, עדיין, עבור מי שמחפש את הטכנולוגיה החדישה והמשוכללת ביותר, לאלטרנטיבה מושכת ואטרקטיבית שכדאי לקחת בחשבון.

כמו כן נוסיף שבעבר אפל חוותה משברים חמורים הרבה יותר מאלו ונחלצה מהם, ולכן להערכתנו, היא תוכל להיחלץ גם מהמשבר הזה בשלום. למי שזוכר, בתחילת שנות האלפיים אפל הפכה כמעט ללא רלוונטית, עם מספר קטן של משתמשים יחסית ומוצרים שהתאימו למעטים בלבד. תוך שנים ספורות היא הצליחה לחולל מהפיכה כשנכנסה לתחום הסלולאר עם האייפון, כבשה את השוק והפכה להיות זאת שמובילה אותו.

עוד נציין כי שווי הבורסה של אפל, אשר עד לפני שנים אחדות עמדה לפני פשיטת רגל, עקף השנה לראשונה את שוויה של מיקרוסופט והיא כיום חברת ההיטק בעלת השווי שוק הגבוה ביותר, עדות חזקה לעוצמת החברה. לכן, אנחנו מאמינים שהידע הטכנולוגי העצום שאגור במשרדי החברה ושהעובדים המוכשרים שלה עדיין יספקו לנו הפתעות גם בעתיד.

ולסיום, למי שכבר השיג את המכשיר מחו"ל או שמתכוון לרכוש אותו בקרוב, האתר ניוזגיק מציע פיתרון בשיטת "עשה זאת בעצמך."

הערה אחרונה - מנהלי מידע שמעוניינים להבין את המשמעויות וההשלכות של יישום אייפון בארגון, יוכלו לקרוא על לקט דגשים מתוך תחקיר מקצועי שעשינו על אייפון בארגון - מה זה אומר?








  המלץ
לחברים
    
קבל עידכונים RSS    FACEBOOK          TWITTER

 
   הקודם  דרג וצפה בתוצאות  4  5  6  7  8  9  10 הבא   
 

רוצים תוכן שימושי בעל ערך?!...
תוכלו לקבל זאת כאן ובחינם!


הצטרף ל-pConTip

ותקבל את הטיפים והסרטונים הכי טובים שיש ובחינם!

ניוזלטר שבועי קצר וחינמי, מביא המלצות למאמרים, תוכנות מועילות, קיצורי דרך שימושיים, פרשנות לחדשות מרכזיות וסרטונים ייחודים, על הטכנולוגיות הכי מרתקות שיש היום.

הכנס עכשיו את שמך והמייל, ולחץ על כפתור " לחץ כאן ועכשיו "



דוא"ל
שם
  תגובות
  הוסף תגובתך
שם:
תגובה:
 הוסף
 נקה

2. Lissa    10/12/2016 בשעה 10:7

That insight solves the prbmoel. Thanks!
1. Edmar    7/3/2012 בשעה 23:35

This has made my day. I wish all psotigns were this good.

  עוד בבלוג העורך
התפרסם ב-4/9התפרסם ב-7/8התפרסם ב-5/6 לריכוז הארכיונים
לאן ממשיכים עם הטכנולוגיה? ואיך ליצור חזון מקצועי בהיר ומדויק?מהן מנהרות הסייבר ואיך להתמודד איתן?איך להמחיש את תרומת המחשוב? לארכיון הבלוג

  קצר ולעניין
שדרוג השליטה ובקרת המובייל



לצפייה בסרטון בפחות מ-2 דקות - לחץ כאן


  מידע נוסף

מה תקבל במסגרת שרות pCon?

pCon מסייע למנהלי מידע ומקבלי החלטות מחשוב:

למנהלי מידע שרוצים לקדם חדשנות, לחסוך בהוצאות, להגן טוב יותר על המידע הארגוני, שירות pCon, מאפשר לקבל ריכוז מתומצת, של סיכום מאמרים ודברי מומחים, על חידושי טכנולוגיות המידע החדשות, תוך מיקוד בהיבטי מפתח החשובים למנהלי מידע. אלה כוללים: מגמות, שימושים, עלויות ומחירים, שיקולי בחירה, חלופות בשוק, דברי מומחים, טיפים, המלצות מעשיות ליישום, בעיות וקשיים צפויים, הפניות למקורות נבחרים וסרטוני המחשה.

הייחוד של pCon הוא בתמצות קצר וברור של מידע מקצועי שימושי, רלוונטי ובר יישום, שהכי מעניין וחשוב למנהלי מחשוב בישראל. למשל: מחשוב ארגוני, מעמד המנמ"ר, תקשורת, אינטרנט ארגוני, אבטחת מידע, Mobile, אחסון, וירטואליזציה, BI, ביג דטה, מחשוב ענן, תשתיות, דטה סנטר, תוכנות שימושיות, פיתוח, ניהול יעיל, חידושים טכנולוגיים. 

למידע נוסף על מאות רבות של טכנולוגיות שסקרנו בשנים האחרונות

www.pcon.co.il/DB

השירות והאתר סוקרים מערכות, מוצרים ושירותים של החברות המובילות בענף כמו: IBM, HP, מיקרוסופט, EMC, VMWare, NetApp, סימנטק, אורקל, אינטל, גוגל, אפל, פייסבוק, CA וכן סטארט-אפים וחברות חדשות ולא מוכרות.

 למידע מקצועי בחינם - www.pcon.co.il/Free   לפרטים - טל' 03-9667939 ו- info@pcon.co.il


  המלץ לחבר
ואהבת לרעך כמוך...

אם לא מצאת שירות זה כשימושי, בבקשה ספר לנו. אם אתה כן נהנה מהשירות שתף חברים שגם להם הוא יכול לעזור. תחשוב על החיוך, הסיפוק, ההרגשה הטובה, כשגם רעך ייהנה כמוך והמלץ עכשיו.


 pConTop
המלצות למנהלי מידע
הכי מעניין וחשוב במחשוב
פרשנות מעשית והכוונה לנושאי מפתח


כדי להתעדכן מדי שבוע במשמעויות המעשיות של החדשות החשובות, וכן לדעת מה הם נושאי המפתח המרכזים בענף? מלא את פרטיך עכשיו ותקבל מדי שבוע ניוזלטר קצר וחינמי!
דוא"ל:
שם:

כן ,שלחו הגיליון
*לא נעביר המייל לגורם אחר!
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

 ערוץ סרטוני pCon ביוטיוב
 משרות הייטק בשיתוף AllJobs
 pConTip
הטיפים והסרטונים
הכי טובים שיש!
המלצות * חידושים * קיצורי דרך


חינם! הרשם לניוזלטר שבועי קצר, של טיפים שימושיים ומסקרנים ולקט המלצות על סרטוני החידושים הטכנולוגיים הכי מרתקים שיש. הרשם עכשיו.

דוא"ל:
שם:

כן ,שלחו הגיליון
*לא נעביר המייל לגורם אחר!
**תוכל להסיר את שמך בקלות, בכל עת.

   תוכן לפי נושא
 
    אבטחה
    אינטרנט
    חומרה
    יישומים
    ניהול
    סלולר
    עובדים
    עסקים
    שירותים
    תוכנה
    תקשורת
    תשתיות
 מודעות דרושים
 איך להתעדכן וליצור קשר
RSS התעדכן ב-RSS
RSS התעדכן ב-Google+
FACEBOOK התעדכן בפייסבוק
in התעדכן בלינקדין
TWITTER להתעדכן ביוטיוב
TWITTER התעדכן בטוויטר
TWITTER צור קשר במייל
 
©כל הזכויות שמורות | אודותינו | צור קשר | פרסם אצלנו | תנאי שימוש | מפת האתר | דף הבית
לפרופיל ה Google+ | מה דעתך? | מדיניות פרטיות | RSS  | | לימודי מדעי המחשב